Kärlek vid första ögonkastet...

... Finns det något som det? Att man ser in i någons ögon och direkt vet att det är "han" som man alltid letat efter?

På den här frågan vet jag inte alls vad jag ska svara... Jag har aldrig upplevt det där när man får kontakt och känner ett extremt stort pirr med nån som man aldrig träffat fast jag har fått ögonkontakt med en som jag aldrig träffat och blivit lite nyfiken ;) Att få ögonkontakt med personen som man verkligen gillar är en helt underbar känsla och jag blir nästan alltid knäsvag av det.

Att gå ute på stan och helt plötsligt få ögonkontakt med en person kan ju ofta hända men att även bli knäsvag, i mitt fall då, tror jag nog inte riktigt kan hända... Eller jo kanske för en person men det är nog ytterst liten chans att den andra personen känner samma sak efter att ha kollat en i ögonen. Det låter liksom inte logiskt alls...  Att två personer som ser i varandras ögon en gång och att båda blir kära, nej jag tror inte det.

Det lutar nog mer åt att jag inte tror på det. Kärlek vid första ögonkastet: nej men att bli intresserad av någon vid försdta ögonkastet: helt klart ja.

Om det är någon annan som tycker annat eller som vill lägga till nåt här är det bara ärr skriva en kommentar om det så jag får veta vad ni tycker :)

Amor vincit omnia et nos cedamus amori -- "Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken



pussar perre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0